Initial review of this joint
This post was drafted in both french and english, suitable for all readers
Voir plus bas pour la version française
Victoria, 4885 Boul. St-Charles, Pfds 514-626-4781
Object : review of Victoria
The reporter :
Cobaye
Salon Type : European
Period : spring 2009
Located across from a large Dollorama, this brand new Salon is quite visible from the street. A prominent sign bluntly states “Massotherapie”. It’s on the East side of St-Charles. This shopping strip is not popular and traffic affluence is not a key characteristic.
For your convenience, here is a map showing the location of this new facility:
http://maps.google.ca/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=4885+st-charles,+pierrefonds,qc&sll=49.891235,-97.15369&sspn=41.287156,60.820312&ie=UTF8&z=16&iwloc=A
Parking
Not a problem.
The lack of customers in this strip mall leave plenty of spaces for the hobbyist in you. If you are worried about exposure, just park across the street (Dollorama).
The Salon
The parlour is apparently open for 3 months now, but still in the renovation process. Quite slow if you ask me. The first room upon entering still contains gyproc sheets and plastering tools. The floors are cheap vinyl tiles, probably original from the rental contract. The office area is narrow and the furniture was recycled from a previous life. The girls don’t have an enchanting scene, neither does the hobbyist. From what I saw, there will be 2 or 3 rooms. Only one is functional right now.
Bathroom is available on site, but don’t fart too loud, the can is next to therapist lounge. Wouldn’t want to turn them off before the massage begins…
The Massage rooms
Well, the one room available was colourful; orange/red paint. Decoration and furniture are scarce. Looks like creating an ambiance is not foreseen as a competitive edge, but at least they charge accordingly. The massage table seems new and of adequate size, but it squeaks annoyingly.
The shower: very peculiar. They did not want to dig for the return pipe, so they raised the shower almost 2 feet off the ground. The plastic stall feels like a podium, with 2 steps made from press wood. Somebody should tell them water and press wood are not the best of friends.
Plumbing fixtures are new, but the plumber was probably an apprentice. When the head sprayer is flowing, there is a “fan” leak coming from one of the joints, so your hair gets all wet no matter how you direct the flow. It’s unpleasant when you don’t want to have water on your head, just on your balls. With my bare hands, I tried to tightened the bloody thing but to no avail. Sorry guys, I don’t carry a tool box when venturing to these places. Soap and shampoo was plentiful though. Cleanliness was not a problem; you guys didn’t have time to stick chewing gum all over the place yet.
Creams of all kinds are displayed on a rod iron stand, so it’s up to your therapist to embellish your experience. The table is too close to the shower steps, which get in the way when you therapist walks around you. She almost tripped once during the session.
Lighting selection is inadequate. Multi-head lamp, not connected to a dimmer. They think that by using only one light bulb, the ambiance will be appropriate, but it’s still too bright.
Sound system is integrated; you cannot adjust the volume or select your preference. And on that subject, the music was screaming loud. Some Pavarotti type with too much vocals. I don’t think they understand the meaning of “relaxation”. But at least it buried the squeaking sounds of the massage table…
I could be wrong, but feels like ventilation will be adequate for summer heat. Didn’t see any electric baseboards, so you might want to bring your long johns in the winter.
Colors are not bad, but how they retrofitted the dividing wall is quite puzzling. At least there’s a sink for the therapist to wash her hands. Wouldn’t want to come home with Swine Flu. And don’t sit on the Dollarama chair, you might break it…
Towels were in good shape and two were available. In brief, let’s give the owner a chance, let him finish the renovations and we’ll revisit the amenities later.
Customer service
Phone service was surprisingly welcoming, patient and not pushy. They handle it well. Don’t be scared! ,When you walk in, you will be greeted by an older European/Russian lady. When she opens her mouth, you’re in for the shock of your life. Take a look at her dental arrangement. With the price of gold on the rise, she’s worth a fortune! If you remember “Shark” in the James Bond movie, her teeth are comparable, but in gold. If there’s a thunderstorm, don’t stand next to her at the bus stop, you might get electrocuted…
Now this is class boys ! As my MP walked in, she brought a shot of Cognac on a platter ! Wow, a touch of class and consideration for their customer; a water bottle was also available. This is prime rib treatment for a spa, I can only praise them for this refined gesture. This made me forget many little troubling aspects of their set-up. Very nice, like the wine glass I once got at Avalon during a holiday.
Took one hour. Was not pushed around. Massotherapy receipts can be obtained from this establishment. The name on the receipt is familiar, I’m sure I’ve seen it before.
The hot towel treatment was not up for grabs, and there is no headrest attached to the massage table. This makes it uncomfortable for the neck, as your head is tilted for an hour. Temperature was a little cold, I had goose bumps…
The therapist: Veronika
Fortunately, the receptionist was not my hostess…I’d leave had this been the case. Veronika walked in with the Cognac wearing black heels. Short and chubby, but bears oversized plunkers for the savvy. One hand is not enough to handle these jugs. Wear your steel toe caps, cause when she removes the bra, they fall like bricks. In case of doubt, before she unsnaps yell “fore…….”. Wouldn’t want any fellow members to get hurt.
No makeup whatsoever, she holds her short hair in a ponytail. Maybe she’s afraid to get splashed. Sounds like English is a foreign language to her, she’s dry and abrupt during conversation. She’s not ugly, don’t get me wrong, and very generous in the upper body, but don’t compare her to Gisele at Tibet. In her forties she looks. Dressed appropriately for the job, I guess you can give her an average score overall…but read on, there’s more than meets the eye...
Her massage skills
This is where she scores. Definitely a certified therapist, she knows how to rub your spine. Her hands are quite soft and she employs just the right amount of oil. Her hands very rarely leave your body. She has a routine and good variety in her gestures. Forearm action is noteworthy and soothing. She can go soft or hard, the massage was excellent. I thoroughly enjoyed it. However, she did not used cream on my feet or hands, nor did she apply the hot towel treatment, but she did cover my upper body when moving to the lower section. I like that, it keeps you warm.
Her therapeutic capabilities are worthy of mention and an asset to the parlour. Having a bombshell who can’t rub if her life would depend on it is not my cup of tea. Veronika serves her client well during the extended period of the experience.
Being quite short and a little on the heavy side, she didn’t climb on the table to apply pressure on my back. Not like the little Chinese girls at Centre Oriental. No karate chops but lots of pleasant forearm action, no foot massage, no head massage but a very soothing muscle grind.
Her GFE skills
Near midway, she pops the question. I hate that, just hate it. Let it flow for god sake, all you need is a facial expression and a squeeze. But I got the question early on. She’s quite open and offers a variety of scenarios. I was not particularly attracted to her, so I stuck to chewing on her best assets. Even after agreeing to supplements, there was no teasing until the very end. She lacks generosity and variety in that department. Her touch is comfortable with an adequate grip, showing no signs of fear or shyness. But it does become repetitive rapidly. A quick look at some internet videos would tremendously embellish the experience.
As for the plunkers, large and generous are the qualifiers. There’s no hair around the ring, thank goodness for chef Boyardee…You can easily ask for a Russian, but the way this went, I didn’t manage to get around it: my fault. Don’t bother going to gym for some bicep curls, just lifting them jugs will be enough of a workout. She doesn’t budge or run away at the sight of explosion, a plus for her. And she cleans you up with a hot towel, always an appreciated gesture.
Clock watching and greediness
Veronika is concerned with the clock, although she didn’t push me to finish. You feel that the receptionist is probably timing her. Duration was fair. Since there was no sparks between me and her, I cannot claim to going miles in overtime.
Pricing structure
• 50$/hour; 45$/45 min.; 40$/30 min.
• massotherapy receipts available
• no rebates for MM members
• menu, YMMV but interesting scenarios for the savvy
Summary
On the phone: 10/10 patient, polite and not pushy
Parking: 10/10 plenty of options to hide
Hospitality: 11/10 a shot of Cognac deserves an 11 !
Decor/amenities: 3/10 still in renovations but cheap looking thus far
Cleanliness: 10/10 my room, shower and table covering were impeccable
Shower: 4/10 step on the podium for a medal; fix the joint on that shower sprayer
Towels: 9/10 way above standard
Room: 5/10 no dimmer, small room, no decorations, no ambiance
Music: 5/10 too loud, can’t choose or adjust, no CD selection for customer
Air quality: 7/10 chilly, no smells of humidity but watch out when they plaster the next room
Total rating 74/100
Note: Receipts, severe lack of decoration, ample parking but you are very visible walking in.
Therapist: Veronika
Face/hair: 7/10 average...
Body: 6/10 chubby
Chest: 8/10 large but saggy
Clothing: 8/10 appropriate for the task, attractive shoes, shows off her chest
Makeup: 0/10 none on the face, hands or toes
Attitude: 8/10 open, fair, but asks too soon in the session
Massage skills: 9/10 very pleasant experience, this is her strong point
GFE : 7/10 No sparks, she should pretend a little more. Respectful.
Greed: 10/10 Fair, not greedy, not pushy
Timing: 7/10 transition was planned in advance, so throw out the magic
Total rating 70/100
New and inexpensive for the service, this European/Russian place has long ways to go before the setup is complete. Having been open for 3 months, it’s mind boggling as to why they have so much work left inside. Perhaps they renovate paycheque to paycheque. Hell, isn’t there one of you who can plaster for them? I don’t have the feeling this establishment will last like a Tibet.
Your friendly neighbourhood Cobaye
TRADUCTION FRANCAISE
Objet : Revue du salon Victoria sur St-Charles
Ecrivain :
Cobaye
Type de Salon : Européen/Russe
Période : printemps 2009
Emplacement
Juste en face d’un Dollarama, ce nouveau salon est très visible de la rue. Une grosse enseigne affiche « Massothérapie » pour les intéressés. Du coté Est de St-Charles, près du boulevard Pierrefonds. Le centre d’achat est presque toujours vide, un calvaire pour les occupants.
Pour vous facilitez la vie, j’inclue ici une carte routière montrant clairement cet emplacement: http://maps.google.ca/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=4885+st-charles,+pierrefonds,qc&sll=49.891235,-97.15369&sspn=41.287156,60.820312&ie=UTF8&z=16&iwloc=A
Stationnement
Aucun problème.
La piètre affluence de ce complexe commercial nous accorde une panoplie d’espace de stationnement. Si vous craigniez que l’on vous reconnaisse, garez vous en face, au Dollarama.
Le Salon
D’après mon investigation, le salon est ouvert au public depuis 3 mois. Les rénovations sont loin d’être complétées, alors donnez leur donc un coup de main SVP ! Il n’y a pas un plâtrier parmi vous, un bon samaritain qui vient de perdre son emploi ?
Les tuiles de vinyles au sol ne contribuent guère à vous enchanter. La réception est très étroite et les filles n’ont pas un décor enchanteur pour se mouiller la chatte en vous attendant. Je crois qu’une fois les travaux complétés, il y a aura 2, au plus 3 salles de massage. Une seule est fonctionnelle en ce moment, donc il est sage d’appeler avant de se présenter.
Une toilette est disponible sur place, mais juste a coté de la chambre des filles. Bref, ne peter pas trop fort, elles risquent de vous entendre et être dégoûtées par vos mauvaises manières avant de commencer le traitement…
Les salles de massage
La seule chambre disponible comportait une couleur apaisante. La décoration est simpliste et minimale. Le/la propriétaire ne semble pas préoccupé par le besoin de créer une ambiance compétitive dans le marché, mais au moins, le prix est en conséquence.
La douche est très particulière. Juchée à plus de 2 pieds de haut, les proprios n’ont pas voulu creuser pour enfouir les tuyaux d’évacuations. La douche en coin donne l’impression d’un podium olympique, avec 2 marches en bois pressé. Ceux-ci ne semblent pas comprendre que le bois pressé et l’eau ne font pas bon mariage.
La plomberie est neuve, mais le plombier devait être un apprenti. Le boyau d’arrosage a un joint mal serré, donc une bruine de pluie vous asperge la tête en plus des couilles. J’ai pensé a vous, en tentant de le serrer a main nue, mais sans succès. Le savon et shampoing était présents en quantité abondante et la salle regorgeait de propreté.
Une étagère en fer forgé comporte plusieurs enduits, dont des crèmes hydratantes. Il n’en tient qu’à votre hôtesse d’en faire utilisation. La table de massage est trop près des marches de la douche, et mon hôte a failli trébucher durant ma séance.
L’éclairage est déficient. Une lampe a plusieurs têtes sans gradateur. Ils pensent qu’en utilisant qu’une seule ampoule, que cela tamisera l’ambiance. Désolé ; il fait trop clair.
Le système de son est intégré ; vous ne pouvez pas ajuster le volume ou exprimer vos préférences. La musique était trop forte, un genre de Pavarotti criant. Ces gens ne comprennent pas la thème de la « relaxation ». Mais au moins, la musique enterrait les grincements de la table de massage.
Je pourrais me tromper, mais la ventilation sera probablement adéquate pour les chaleurs torrides. Aucun calorifère n’était visible, donc planquez-vous une tuque sur le bout de la queue l’hiver.
Les couleurs sont plaisantes, mais le mur mitoyen est un rapiéçage digne de mention. Par contre, la salle comporte un lavabo. Cela diminue vos risques de revenir à la maison avec la grippe porcine. Et ne vous asseyez pas sur la chaise Dollarama, vous allez la briser !
Les serviettes sont en excellent état. Deux disponibles, un geste courtois. Bref, donnons une chance au propriétaire de terminer ses rénos, et nous revisiterons sa thématique décorative plus tard.
Service à la clientèle
Au téléphone, la secrétaire effectue un bon travail. Gare à vous, vous pourriez tomber à la renverse en apercevant cette dernière. Lorsqu’elle ouvre la bouche, vous croirez avoir gagné la loterie. Si vous l’assommez et lui arrachez les dents, vous serez riche ! Même chez Barrick Gold pourrait faire une tentative d’acquisition. Rappelez-vous du « requin » dans James Bond, sa dentition lui ressemble, mais en or. Si une tempête s’amène (tonnerre et éclairs), tenez-vous loin d’elle à l’arrêt d’autobus, car vous pourriez vous faire électrocuter…
Une touche de classe sans pareil les amis ! Ma thérapeute m’accueille avec un shooter de cognac ! Et une bouteille d’eau s’avera disponible. Franchement, c’est le traitement au tapis rouge, je n’ai que des compliments pour ce geste, lequel me fut oublié bien des petits détails agaçants mentionnés plus haut. Un peu comme le ver de vin chez Avalon durant les fêtes.
J’ai pris une heure et personne ne m’a poussé dans le dos. Des reçus de massothérapie sont disponibles et le nom de la signataire m’apparu familier, sans être capable de me rappeler ou je l’ai déjà vu.
La serviette chaude sur le dos n’était pas au palmarès, ni les chandelles pour tamiser l’ambiance. Il n’y avait pas d’appui-tête au bout de la table, donc votre cou est tordu pendant une heure…vive les torticolis ! La température était frisquette, j’avais la chaire de poule, mais pas pour ce que vous pensez.
La masseuse: Veronika
Une chance, la dame qui m’ouvra la porte ne fut pas ma thérapeute, contrairement aux démarches habituelles. Sinon, je quittais à toute jambe. Veronika se présenta à moi avec de jolis talons hauts bien choisis. Courte et bien dodue, elle vous expose sa devanture plantureuse. A moins que vous ayez les mains de Valuev (le boxeur), une main ne sera guère suffisante. Mais attention, portez vos chaussures de sécurité, car lorsqu’elle enlève la brassière, ca risque de cogner les orteils.
Aucun soins cosmétique (ni maquillage, manucure, pédicure) avec un petit chignon dans les cheveux. Peut-être a-t-elle peur des éclaboussures. L’anglais semble une seconde langue pour elle, elle est bref et sec en conversation. Elle n’est pas laide, mais n’allez pas la comparer à Gisèle de Tibet. Dans la quarantaine, habillée de façon propice à la tache…mais lisez, le meilleur est à venir.
Ses compétences en massage
La est sa force. Définitivement certifiée, son touché saura plaire au plus coriace. Ses mains sont douces et utilisent une quantité d’huile appropriée. Ses mains délaissent votre corps à peu de reprises. La variété de gestes et techniques se multiplie, faisant utilisation de ses avant-bras avec brio. Elle peut aisément aller en profondeur, ou vous enduire d’un pétrissage enveloppant. Par contre, elle n’utilisa pas de crème sur mes pieds ni mes mains. La serviette chaude sur le dos, je ne l’ai pas eu. Elle vous couvre cependant le dos lorsqu’elle poursuit sa thérapie au niveau des jambes.
Ses capacités thérapeutiques dépassent largement la moyenne, faisant d’elle un point de mire au salon. Je préfère ce genre d’expérience, plutôt que de me retrouver avec une blonde aguicheuse qui s’emmerde à masser pendant une heure.
N’étant pas de fine taille, elle ne s’aventura pas sur la table pour appliquer une pression sur ma colonne vertébrale. J’aime ce genre de traitement, surtout si la demoiselle procède en s’asseyant sur vos cuisses, vous permettant de ressentir sa chaleur corporelle. Les petites asiatiques d’Oriental sont expertes dans ce domaine. Veronika ne donne pas de petits coups de karaté et elle ne vous masse pas les tempes. Dommage.
Son attitude et sensualité
A peu près a mi-chemin, la madame pose la question inédite. Vraiment trop tôt pour moi, je préfère une démarche naturelle à la fin, moyennant un sourire ou un clin d’œil. Elle s’avère très ouverte, mais n’étant pas particulièrement aenchanté par son physique, je me contenta d’y aller a moitié. J’ai cru remarquer une baisse de motivation suite à ma selection. Dans les circonstances, une exposition des jumeaux me suffisait. Elle manque de générosité et variété dans son touché aguicheur. Cependant, elle ne présente aucune gène. Son doigté et pression est cependant adéquat, mais ca devient répétitif très rapidement. Surement que des vidéos sur internet pourrait aider sa cause, mais je n’osa pas me prononcer.
Les melons sont généreux, aucune pilosité autour des alvéoles ! Une finale Russe est certes possible, mais mon scenario se termina avant que j’y arrive…ma faute. Pas besoin d’aller au gym faire des biceps, simplement de tenir mes deux amis suffit amplement. Elle ne broncha pas lors de l’explosion, et vous essuie avec une serviette chaude. Un rituel apprécié.
L’horloge et l’appât du gain
Veronika est visiblement concernée par l’horloge vers la fin, mais elle ne vous pousse pas. Respectueuse, sa démarche lance par contre des indirects. La réceptionniste devait avoir fini de se laver les dents et l’attendait impatiemment pour jouer au solitaire. La durée fut appropriée, aucun regret de ce coté. Je dois être franc et honnête envers la situation, n’ayant pas choisi sa proposition la plus lucrative, et en absence d’étincelles entre elle et moi, je ne peux vous en mettre plein la vue avec mes prouesses. Mais soyez sans crainte, elle n’est pas avare et ne vous vole pas du temps.
Structure de prix
• 50$/heure, 45$/45 min. , 40$/30 min.
• reçus de massothérapie
• pas de rabais pour les membres de Montréal Massage, comme MediSpa anciennement
• menu, YMMV
Sommaire
] Victoria, 4885 Boul. St-Charles, Pfds 514-626-4781
Au téléphone: 10/10 patiente, polie, ne pousse pas trop
Stationnement: 10/10 aucun problème, plusieurs options pour la discrétion
Hospitalité: 11/10 Un shooter de Cognac mérite 11 !
Décor/équip. : 3/10 encore en rénos, mais ambiance minimaliste
Propreté: 10/10 sans inquiétude
Douche: 4/10 drôle de manigance ; faut réparer la fuite qui vous asperge les cheveux
Serviettes: 9/10 bien au delà de la moyenne
Salle: 5/10 pas de gradateur, petite, décorations minimales e
Musique: 5/10 trop forte, pas de sélection de CD, aucun ajustement possible
Qualité de l’air: 7/10 frisquet, aucune humidité, mais attention aux poussières de rénos
Pointage Total 74/100
Note: Encore en rénos, reçus, manque de décoration. Investissement minimal.
La thérapeute: Véronika
Visage: 7/10 moyenne…
Corps: 6/10 dodue
Poitrine: 8/10 plantureuse mais la gravité prend le dessus
Habillement: 8/10 tenue vestimentaire approprié mais sans éclat; beaux souliers
Maquillage: 0/10 aucun sur le visage, aucune manucure ou pédicure
Attitude: 8/10 ouverte, équitable mais se manifeste trop tôt dans la session
Technique de Massage: 9/10 vraiment plaisant, digne de mention
GFE : 7/10 aucun éclat, elle devrait jouer le jeu un peu plus
Focus sur l’argent: 10/10 respectueuse, pas avare
Timing: 7/10 trop planifiée ce qui enlève la magie
Total Point 70/100
Nouveau salon à prix modeste, Européennes/Russes. Ils ont beaucoup de chemin à faire avant de compléter les travaux. Et dire que ca fait déjà 3 mois. Je crains pour leur survie a long terme…
Votre humble compagnon Cobaye